بلاگ

میز یلدا را چگونه بچینیم؟ لیست 14 موارد ضروری یلدا

چگونه میز یلدا را بچینیم؟


شب یلدا به عنوان آخرین روز سال یکی از مراسمات فرهنگی ما ایرانیان است. یک چیدمان دلچسب برای سفره و دکوراسیون شب یلدا تنها به یک مقدار ابتکار و سلیقه خود نیاز دارد. اینجا به برخی ایده‌ها و نکات برای آراستن یک میز یلدایی خاص و جذاب می‌پردازیم:

رو میزی یلدا

برای شروع تزیین میز یلدا باید از رومیزی هایی با طرح‌ و رنگ‌ یلدایی استفاده کنید. برای مثال رو میزی قرمز، زرشکی گزینه خوبی است. در صورت نداشتن رومیزی میتونید از پارچه قرمز با متراژ مورد نظر استفاده کنید. این اقدام به میز شما حال و هوای شب یلدا را می‌بخشد.

شمع

شمع‌های مختلف را روی میز یلدایی خود قرار دهید. از شمع‌های هندوانه ای، استوانه‌ای یا حتی شمع‌های عطری با رایحه ملایم برای ایجاد حس آرامش استفاده کنید.

تزیین میز یلدا با شمع
تزیین میز یلدا با شمع

شکلات و میوه ها

کلید لذت در شب یلدا در طعم‌های لذت‌بخش است. شکلات‌های مختلف و میوه‌های تازه در ظرف‌های زیبا بر روی میز خود قرار دهید. میوه هایی که حتما باید بر روی میز قرار دهید اعم از خرمالو، هندوانه، لبو و انار.

تزیین میز یلدا با میوه
چیدن میوه میز یلدا

تزیین میوه ها

برای زیباتر کردن میز یلدا خود می توانید هندوانه، انار، اجیل و … را تزیین کنید. برای مثال تزیین هندوانه به صورت کیک یا تزیین هندوانه به صورت گل میز شما را جذاب تر می کند. میتوانید تصاویر تزیین میوه یلدا را در بخش زیر ببینید.

تزیین میوه یلدا
تریین میوه یلدا

لیوان‌ و پیش‌دستی‌ با طرح یلدا

استفاده از لیوان‌ها و پیش‌دستی‌ها با طرح یلدا به میز شما اصالت و زیبایی می‌بخشد. طرح انار، هندوانه یا حتی طرح دیگری که به این جشنواره نزدیک باشد انتخاب مناسبی است. ظروف یکبار مصرف یلدایی شما را از شستن ظرف آسوده می سازد و می توانید با خیال راحت این شب زیبا را در کنار عزیزانتان بگذرانید.

ریسه های تزیینی

از ریسه‌های با طرح‌های یلدا استفاده کنید. ریسه ها را به اطراف میز یلدایی یا دیوار وصل کنید و جوانب شاد و پرانرژی به ایجاد کنید.

فال حافظ

از قدیم کتاب حافظ در سفره یلدا وجود داشت و بزرگان فامیل شروع به خواندن آن می کردند. وجودکتاب و فال حافظ در نزدیکی میز، لحظات پر از ادبیات و آرامش ایجاد خواهد کرد.

فال حافظ میز یلدا
فال حافظ میز یلدا

گل میز یلدا

گلدان‌هایی با گل‌های زیبا و تزئینی‌های خاص، احساس طبیعت و زیبایی را به میز شما اضافه می‌کنند.

بوبو بالن

یکی از جدیدترین تزیین میز یلدا استفاده از بوبو بالن یلدا است. بوبو بالن برای بردن هدیه عروس برای یلدا هم مناسب است. همچنین برای عکاسی میز یلدا بسیار پرکاربرد است.

باکس بوبوبالن برای میز یلدا
باکس بوبوبالن برای میز یلدا

بادکنک یلدا

این بادکنک‌های در طرح هندوانه را می‌توانید به عنوان تزیینی بر روی میز یا روی دیوار نصب کنید. همچنین بادکنک ها می تواند سرگرمی خوبی برای کودکان اقوام باشد.

گیفت یلدایی

از گیفت یلدایی هم میتوانید به عنوان تزیین میز یلدا استفاده کنید و هم به عنوان هدیه به دوستان و اقوام. 2 مورد از گیفت های موجود در تولدیچ:

گیفت یلدایی شمع دار
گیفت یلدایی گل دار

تزیین میز یلدا با گیفت یلدا
تزیین میز یلدا با گیفت یلدا

تاپر کیک

تاپر کیک با طرح های مختلف و عنوان یلدا مبارک در بازار موجود است که از این تاپر های یلدایی هم می توانید استفاده کنید.

کلاه یلدایی

کلاه یلدایی با طرح‌های یلدا و اشکال متنوع، حس شادابی و جشن‌گری را به محیط اضافه می‌کند. کلاه های یلدایی به رنگ سبز و قرمز و در جنس نمدی، مقوایی در بازار موجود است که می توانید آن را تهیه کنید و لذت ببرید.

چراغ LED

استفاده از آبشارهای نورانی یا چراغ‌های LED با رنگ‌های مختلف به میز یلدایی شما زندگی و جلوه می‌بخشد.

نتیجه گیری

از این ایده‌ها برای یک شب یلدا فراموش‌نشدنی بهره‌مند شوید و لحظات شادی را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک بگذارید. به صفحه تم یلدایی ما مراجعه کنید تا از آخرین محصولات و ایده‌ها برای جشن یلدا باخبر شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *