بلاگ

جشن دندونی را چگونه برگزار کنیم + ایده جشن دندونی لاکچری

جشن دندونی لاکچری

جشن دندونی را چگونه برگزار کنیم؟ یکی از سخت ترین دوران رشد نوزادان رویش اولین دندان آنهاست، زیرا اغلب با تب ناله درد و بی خوابی همراه است. برای اینکه بتوانید کمی از این درد را پوشش دهید، بهتر است مراسم جشن دندونی بگیرید. معمولا رویش اولین دندان در شش ماهگی شروع می شود به همین دلیل اغلب افراد آن را جشن میگیرند. در ادامه به نحوه برگزاری این روز و ایده هایی برای بهتر برگزار کردن آن می پردازیم.

تم دندونی پسرونه

مراسم جشن دندونی در دنیا

یکی از جشن هایی که مردم در همه جای دنیا از آن استقبال میکنند، مراسم دندونی است. در هر کشوری با آداب و رسوم مختلفی برگزار می شود. برای مثال در روسیه برای برگزاری جشن دندونی از یک قاشق نقره استفاده می کنند که امروزه جای خود را به یک قاشق نقره ایی رنگ داده است و با آن قاشق به نوزاد غذای مخصوص مانند سوپ می دهند و معتقدند با این کار دندان های کودک محکم و قویی رشد می کند.

جشن دندونی در کشور اندونزی نیز بسیار جالب برگزار می شود، آن ها معتقد هستند تا زمانی که نوزاد دندون در نیاورده نمیتواند در مقابل اهریمن از خود دفاع کند به همین دلیل نوزاد را تا زمانی که دندان در نیاورده تنها نمی گذارند. وقتی که اولین دندان شروع به رویش کرد این روز را جشن می گیرند. خلاصه جشن دندونی در سراسر دنیا به شکل های متفاوت با توجه به ایین و رسوم کشور ها برگزار می شود.

نحوه برگزاری جشن دندونی نوزاد

نحوه برگزاری جشن دندونی نوزاد

جشن دندونی در ایران

خانواده های ایرانی به مناسبت رویش اولین دندون کودک خود جشن میگیرند و از خوراکی هایی مانند آش دندونی و کیک دندونی و… استفاده می کنند.  در سال های اخیر این جشن شکل متفاوتی به خودش گرفته و خیلی از افراد از آن استقبال کردند. جشن دندونی نیز مانند جشن تولد و هر جشن دیگری تم خاص خود را دارد بنابراین می توانید جشن اولین دندان نوزادتان را با تمی خاص  تزین کنید و یک خاطره زیبا و فراموش نشدنی برای فرزندتان ثبت کنید. برای مثال کلی تزیینات جدید برای جشن دندونی هست که برای شما در ادامه توضیح دادیم. در ادامه با ما همراه باشید تا جشنی به یادماندنی برا نوزاد خود رقم بزنید.

تزیینات جشن دندونی

به دلیل استقبال مردم از این جشن لوازم تزیینات این جشن تنوع بسیاری دارد. جشن دندونی برای اقا پسران با رنگ سفید و ابی و برای دختر خانم ها با رنگ سفید و صورتی تزیین می شود. برای اینکه بتونید جشن دندونی لاکچری داشته باشید از چک لیست زیر استفاده کنید.

  1. بادکنک ارایی
  2. پیشدستی و لیوان تم دندونی
  3. ریسه ی تم دندونی
  4. ظرف پاپ کورن
  5. کارت دعوت
  6. استند های دندونی
  7. بادکنک فویلی  طرح دندون
  8. دسته گل صورتی یا آبی

در کنار همه این موارد می توانید از گیفت های دندونی نیز به عنوان یه یاد بود استفاده کنید و به مهمان های جشن هدیه دهید.

بادکنک ارایی جشن دندونی

اگه به دنبال جشن دندانی به یادماندنی برای کودک خود هستید، تزیینات بادکنک آرایی رو به شما پیشنهاد می کنم. برای فرزندان پسر از بادکنک های آبی پاستیلی و سفید و برای دختر خانم ها از بادکنک های سفید و صورتی پاستیلی استفاده می شود.
اگه به دنبال بادکنک ارایی جشن دندونی هستید فروشگاه تولدیچ با بهترین قیمت ها اینجاست ک مراسمی خاطره انگیز و لاکچری را برای شما رقم بزند.

بادکنک ارایی جشن دندونی

بادکنک ارایی جشن دندونی

لوازم تم جشن دندونی

تم جشن دندونی یکی از پرفروش ترین تم های مجموعه ی ماست و اگر قصد خرید تم برای جشن تون دارید حتما به فروشگاه ما سر بزنید. تم جشن دندونی پسرانه و دخترانه در فروشگاه ما تنوع زیادی دارد. لوازم دندونی شامل کارت دعوت، پیش دستی، لیوان، کارد، چنگال، کاردکیک بری، تاپر کیک، بنر، سفره و …می شود.

گیفت جشن دندونی

استند تم دندونی

استند های چوبی دندونی در سایز های 40 و 70 و 90 که به تزیین دکور جشن تون زیبایی می بخشد. در عکاسی و فیلم برداری این عکس ها نشان دهنده مراسم دندونی نوزاد شماست. البته ناگفته نماند که این استند ها تزیینات زیبایی برای عکاسی و پست های اینستاگرامی می باشد. اگر قصد خرید استند دندونی دارید حتما به تولدیچ سر بزنید. استند های دندونی در فروشگاه تولدیچ به شکل زیر می باشد.

استند تم دندونی

استند تم دندانی

بادکنک فویلی دندونی

یکی دیگر از لوازم های جذاب برای تزیین مراسم دندونی، استفاده از بادکنک فویلی با طرح های دندان است. این بادکنک ها برای تزیین دیوار یا میز مناسب می باشد.

بادکنک جشن دندونی

بادکنک جشن دندانی

کیک دندونی

اگر به دنبال مراسم لاکچری هستید، کیک دندونی را فراموش نکنید. کیک یکی از تزیینات ضروری جشن دندونی است که با تم و طرح دندان تزیین شده است. کیک را به همراه سایر لوازم به زیبایی روی میز خود قرار بدید. همچنین می توانید از فینگر فود ها هم برای پذیرایی مهمانان استفاده کنید.

کیک جشن دندونی

آتش بازی

اگر مراسم خود را در باغ برگزار می کنید و می خواهید جشن دندونی لاکچری داشته باشید، حتما از آبشار های آتش بازی استفاده کنید. این آبشار ها تا چندین متر بالا می رود و نور افشانی زیبایی می کند. با نور افشانی لحظاتی زیبا و رمانتیک برای خود ثبت کنید.

در بخش بالا نمونه های از تزیین و دکور این جشن را تهیه کردیم تا بتوانید از آن ایده بگیرید و جشنی خاص برای نوزاد خود بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *